آشنایی با گوشی تلفن تحت شبکه زایکو مدل CooFone H83
زایکو H83 یک گوشی رو میزی تحت شبکه می باشد که همزمان از ۴ خط داخلی با پروتکل SIP پشتیبانی می کند. صفحه LCD این گوشی ۲/۸ اینچ رنگی می باشد، قابلیت برنامه ریزی تا ۲۸ کلید (DSS key) برای عملکرد های مورد استفاده شما به منظور سهولت در انجام کارها و افزایش بهره وری از گوشی های هوشمند با قیمتی کاملا مقرون به صرفه. کارت شبکه این گوشی با پشتیبانی از POE شما را از اتصال آداپتور برای برق رسانی به آن بی نیاز می سازد.
کیفیت صدا در این گوشی به صورت HD می باشد و از تمامی قابلیت های پیشرفته VoIP پشتیبانی می کند.
این گوشی رومیزی از ویژگی Auto Provisioning بهره مند است، این قابلیت به مدیران مراکز تلفن این اجازه را می دهد تا بدون نیاز به مراجعه حضوری و از راه دور کلیه تنظیمات مورد نیاز گوشی را به صورت خودکار و با کمترین زمان ممکن بر روی آن اعمال نمایند.
قابلیت Auto Provision به روشهای FTP،TFTP ،HTTP ،HTTPS ، DHCP-Option66،SIP PNP و TR069 قابل دسترس می باشد.
قابلیت اختصاصی دیگر این گوشی استفاده از ثبت نام سریع می باشد، کاربر می تواند فقط با وارد کردن یک عدد ۳ رقمی که به عنوان یک کد توسط مدیر مرکز تلفن ارائه شده است، تلفن رومیزی خود را به سرعت در مرکز تلفن ثبت نمایند و از تمامی امکانات مرکز تلفن با سطح دسترسی های تعریف شده توسط مدیر مرکز تلفن استفاده نماید. با استفاده از این قابلیت دیگر نیازی به آگاه کردن کاربر از اطلاعات سمت مرکز تلفن شامل ( IP مرکز تلفن، نام کاربری، رمز عبور و …) نمی باشد.
شایان ذکر می باشد این قابلیت اختصاصی فقط با مراکز تلفن و گوشی های زایکو سازگار می باشد.
ویژگی های تماس:
- پاسخ/رد تماس
- بی صدا/با صدا (میکروفون)
- در انتظار گزاری تماس/ادامه تماس
- انتظار مکالمه (پشت خطی)
- سیستم اینترکام
- نمایش شماره تماس گیرنده
- تماس سریع
- تماس ناشناس (مخفی نمودن تماس گیرنده)
- انتقال تماس (برای حالت های در دسترس/مشغول/بدون پاسخ)
- انتقال تماس به دو روش Blind و Attended
- پارک تماس/برداشتن تماس پارک شده
- شماره گیری مجدد/شماره گیری مجدد خودکار
- مزاحم نشوید(به ازای خط/به ازای تلفن)
- پاسخ گویی خودکار (به ازای خط)
- کنفرانس ۳ نفره
ویژگی های گوشی:
- ۴ خط SIP
- صدای HD
- هندزفری/هدست/حالت هدست
- دفترچه تلفن (۵۰۰ شماره)
- اتصال به دفترچه تلفن از راه دور(XML/LDAP)
- گزارشات تماس(۶۰۰ رکورد شامل تماس های ورودی،خروجی و پاسخ داده نشده)
- لیست سیاه و سفید برای فیلترینگ تماس
- نشانگر در انتظار پیام (WMI)
- کلیدهای قابل برنامه ریزی
- استفاده از NTP برای تنظیم نمودن ساعت توسط شبکه
- دارای گواهینامه استاندارد صنعت CE/FCC
صدا:
- صدای HD برای میکروفن و بلندگو
- استفاده از پهنای باند ADC/DAC 16KHz Sampling
- پشتیبانی از کدک های ۷۱۱a/u, G.723.1, G.726-32K, G.729AB,G.722
- فول داپلکس حذف کننده اکوی صدا به صورت آکوستیک (AEC)
- تشخیص فعالیت صوتی (VAD)
- ساخت نویز کم و بی آزار به منظور عدم سکوت ناگهانی (CNG)
- تخمین صدای پس زمینه (BNE)
- کاهش نویز صدا (NR)
- پنهان سازی بسته های از دست رفته (PLC)
- Adaptive Jitter Buffer پویا تا ۳۰۰ میلی ثانیه
شبکه:
- ۲ پورت شبکه با نرخ سرعت ۱۰۰Mbps – برای ارتباط با مرکز تلفن و کامپیوتر
- پیکره بندی IP به ۳ صورت: /DHCPدستی/ PPOE
- پشتیبانی از استاندارد IEEE 802.1X
- پشتیبانی از VPN کلاینت های: L2TP(Unencrypted)/OpenVPN
- پشتیبانی از VLAN
- پشتیبانی از کیفیت سطح خدمات (QoS)
پروتکل ها:
- ۰ over UDP/TCP/TLS
- RTP/RTCP/SRTP
- STUN
- DHCP
- PPPoE
- ۱x
- SNTP
- FTP/TFTP
- HTTP/HTTPS
- TR069
سایر امکانات:
- پیکره بندی خودکار
- مدیریت تنظیمات از طریق پرتال وب
- ورود اطلاعات/ گرفتن خروجی از تنظیمات پیکره بندی
- گرفتن خروجی/ورود اطلاعات از دفترچه تلفن
- قابلیت به روز رسانی فریمور
- پشتیبانی از Syslog برای Log گیری از تلفن